دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۴۴:۰۴

مدل توسعه اقتصادی میدان «فرزاد بی» ماه نوامبر نهایی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که شرکت او ان جی سی برای نهایی کردن «مدل توسعه اقتصادی» از یک مشاوره بین‎المللی استفاده خواهد کرد، گفت: این شرکت تا پایان ماه نوامبر این مدل را برای توسعه فرزاد بی نهایی می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمد مشکین فام اعلام کرد: مذاکرات با این شرکت هندی بصورت مداوم در جریان است و امیدوارم بزودی بتوانیم به جمع بندی برسیم. وی، عمده مشکل ٢ شرکت را در زمینه مدل توسعه اقتصادی دانست و افزود: در این زمینه قرار شد شرکت نفت و گاز هند (اون‎ان‎جی‎سی) با در اختیار گرفتن مشاور و ظرف یک ماه آینده، این مدل را نهایی کند. به گفته مشکین فام، ایران پیشنهاد پایه «مدل توسعه اقتصادی» را به شرکت او‎ان‎جی‎سی ارائه داده است و آنها قرار است بر اساس آن، مدل خود را ارائه و نهایی کنند.

وی با تاکید بر این که، تعیین مشاور برای «مدل توسعه اقتصادی» با تائید و مشورت ایران خواهد بود، تصریح کرد: انتظار داریم هندی‎ها از شرکت معتبر و صاحب نام بین‎المللی به‎عنوان مشاور استفاده کنند. مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره مسائل فنی این میدان مشترک گازی نیز اظهار کرد: کلیات مسائل فنی به‎هم نزدیک شده است اما برای جزئیات و تهیه طرح جامعه توسعه  (MDP) باید مشاور در اختیار بگیریم. میدان گازی فرزاد بی در مجموعه‌ای مشهور به نام بلوک فارسی قرار دارد که حوزه‌ای سرشار از منابع گاز و میعانات گازی واقع شده در غرب میدان پارس شمالی و شمال غرب میدان‎های ‌گلشن و فردوسی در آب‌های خلیج فارس است.

امضای قرارداد اولیه اکتشاف و توسعه فرزاد بی با کنسرسیومی متشکل از سه شرکت دولتی هند به حدود سال ٢٠٠٠ میلادی بازمی‌گردد؛ اما این قرارداد تنها در بخش اکتشاف اجرایی شد و در بخش توسعه هیچ اقدامی برای برداشت منابع گازی این میدان نشد. امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت ٤ آبان ماه پس از دیدار با هیئت هندی به سرپرستی سونجای سودیر، مدیرکل وزارت نفت و گاز طبیعی دولت هند اظهار کرده بود: دولت هند برای همکاری مشترک در توسعه میدان مشترک گازی «فرزاد بی» جدی است. وی گفته بود: وزارت نفت و گاز هند، شرکت دولتی نفت و گاز هند (او‎ان‎جی‎سی) را تشویق کنند که با سرعت بیشتری در باره مدل مالی مشارکت در میدان گازی فرزاد بی اقدام کنند.

سونجای سودیر، مدیرکل وزارت نفت و گاز طبیعی دولت هند نیز در این دیدار ضمن تائید طولانی شدن مذاکرات بر عزم دولت هند بر پیشرفت هر چه سریعتر مذاکرات تاکید کرده بود. سودیر در این مذاکرات عنوان کرده بود: درباره مدل فنی دیدگاه‌های شرکت او‎ان‎جی‎سی به دیدگاه شرکت ملی نفت ایران به‎ویژه در باره حجم ذخیره گاز در میدان فرزاد بی نزدیک شده است و همین موضوع می تواند تحرکی به مباحث دو طرف بدهد. شرکت «او ان جی سی ویدش»، شاخه بین‎المللی و بخش سرمایه گذاری شرکت دولتی اکتشاف نفت و گاز هند است. وزیر نفت نیز به تازگی در جمع خبرنگاران درباره این که آیا در صورت عدم ارائه مدل اقتصادی مطلوب برای توسعه میدان فرزاد بی، هندی‎ها از توسعه این میدان کنار گذاشته خواهند شد، اظهار کرده بود: امیدواریم که این اتفاق نیفتد، اما اگر پیشنهاد قابل قبولی ارائه نکنند، بدون شک تصمیم دیگری خواهیم گرفت.



  کد خبر : 2712
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :